dinsdag 27 januari 2015

Poncho

Mijn dochter wilde dolgraag een poncho voor als het wat kouder is. Ze mocht zelf de bolletjes uitzoeken bij de Zeeman, het werd de roze Royal Melange met de witte Royal als afwisseling.


Voor het randje heb ik eerst rondom vasten gehaakt, daarna een Picot-steek;
• Haak 3 Lossen
• Haak een Halve Vaste in de 1e van de drie Lossen (zie pijl)
• Haak 2 Halve Vasten in de 2 volgende steken
• Haak weer 3 Lossen, een Halve Vaste in de 1e Losse, 2 Halve Vasten in de volgende 2 steken, enz..
De bloemen kan je hier vinden, alleen vind ik bloemen met 5 blaadjes persoonlijk mooier dan met 6 blaadjes en heb ik 9 stokjes in de ring gehaakt in plaats van 11, zo heb je 1 bloemblaadje minder.
Dit haakschema heb ik gebruikt, hou hier wél rekening mee dat de lossenketting een veelvoud van 8 moet zijn! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten